Returpolicy
Om du har några klagomål eller inte är nöjd med produkten kan du alltid returnera din beställning inom 30 dagar, förutsatt att den uppfyller kraven som anges längst ner på den här sidan. När returförsändelsen har mottagits kommer köpesumman att återbetalas till ditt konto inom 14 dagar.
Viktigt: Konsumenten står alltid för returkostnaden och den återbetalas inte av Frieza™.
Om den returnerade produkten är skadad eller om förpackningen är skadad mer än vad som är nödvändigt för att produkten ska kunna användas, kan vi dra av den här värdeminskningen till dig eller avvisa returbegäran. Hantera därför produkten med omsorg och se till att den är väl förpackad när du returnerar den.
Enkla returer i 3 enkla steg
Steg 1: Skicka ett e-postmeddelande till oss på info@frieza.se.
Försök att vara så utförlog som möjligt i mejlet. Några viktiga punkter:
1. Varför du vill byta eller returnera paketet?
2. Kan du tillhandahålla bilder för att visa problemet?
Om begäran godkänns skickar vi dig en returblankett.
Steg 2: Skicka din beställning
Skicka varorna tillsammans med det ifyllda returformuläret till den adress som anges på formuläret. Se till att paketet är märkt med en track & trace-kod. Som avsändare ansvarar du för kostnaden för returfrakten och vi vill inte att några missförstånd ska uppstå. Skicka track & trace-koden till info@frieza.se så att vi hela tiden kan följa din beställning.
Steg 3: Ta emot köpesumman på ditt bankkonto
När vi har mottagit returförsändelsen kommer köpesumman att överföras till ditt konto inom 14 dagar.
Följande artiklar är undantagna från returrätten:
- Specialanpassade varor.
- Varor som är skadade eller icke kompletta. Det gäller även varor vars förpackning saknas.
- Varor som erhållits gratis (t.ex. gratis produkt i en 1+1 gratiskampanj).